Friday, December 21, 2007

Picton!


Picton!

Efter en dryg veckas kuskande runt Nya Zeeland är vi nu åter i Picton. Vi har haft turen att få stanna hos Allan och Joan - ett äldre par som helt klart får räknas som pionjärer inom paddling. Numera blir det inte så mycket paddling men vi har istället fått njuta av en massa intressanta historier i en prunkande trädgård. 
Idag bär det av! Första dagen på den långa färden runt den södra ön! Min förkylning har fortfarande inte gått över efter fyra veckor men just nu bryr jag mig lika lite som sjuksköterskan på Gagnefs vårdcentral innan jag åkte. Däremot kommer jag att vara snäll mot kroppen den första tiden - några alltför långa pass blir det inte tal om. 

Picton!
After just over a week travelling around New Zealand we are now in Picton. We have been lucky to meet Alan and Joan who were early pioneers in the kayak industry back in the UK. and we sat listening to many interesting stories. They have an amazing garden and are justa cross from Picton Marina.
Today I start my paddling, my 4 week long cold still has not fully disappeared, but I care as much as the niurse at the mdical centre in Sweden before I left. But I am going to take it easy the first days, but will build up the length of the days over the next week.

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&geocode=&time=&date=&ttype=&q=picton+new+zealand&ie=UTF8&ll=-41.250064,174.022064&spn=0.333496,0.710678&t=p&z=11&om=1


0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home