Sunday, January 13, 2008

Latest text from Babs




Below are the latest SMS messages from Babs.

Söndagen den 13 januari. Det var en gråmulen himmel om morgonen men det mer varierande landskapet med berg, jordbruk och sandstränder piggade upp. Vid Moeraki tilltog den nordostliga vinden kraftigt och det blev en högst utmanande paddling mellan Moeraki Point och Katiki Point. Fortsatte ännu en sträcka men gick iland innan nästa udde när vinden blev allt starkare. Och åter regn i luften.

Sunday the 13th January. Grey skies with varied landscapes of mountains farmland and beaches kept me awake. At Moeraki the north easterly wind strengthened and it became a very challenging paddle between Moeraki Point and Katiki Point. Continued but went into land at the next point as the wind increased with rain.

Lördagen den 12 januari. Jag vaknade till en vacker dag men kunde snabbt konstatera att vissa vågor vräkte så kraftigt mot stranden att jag riskerade att skada mig om jag gick ut på egen hand. Vid lunch kom familjen Brown och hjälpte mig att ta mig ut på ett säkert sätt. Samtidigt hade den västliga vinden börjat tillta och det blev en jobbig paddling till Oamaru med kastvindar. Väl i Oamaru gillade jag inte den himmel jag såg och stannade fegt kvar på land. Tur var det för snart vände vinden och på bara någon minut blåste det cirka 40 knots. Nu längtar jag efter gynnsamma vindar!

Saturday the 12th January. I woke to a beautiful day but could quickly see that some sets of waves were landing so powerful that I knew I would be risking too much attempting single handedly getting out. With Lunch came the Brown family and who helped push me out in a safer manner. At the same time the now westerly wind began and it was difficult paddling to Oamaru with gustily winds. My decision in Oamaru I didn't appreciate as I stayed on land. But that ws a good call, soon the wind changed and within a few minutes it blew 40knots. Im looking forward to constant winds!

Fredagen den 11 januari. Sov underbart gott och vaknade utsövd med en spinnande katt bakom knävecken. Tillbringade förmiddagen hos Wright Technologies där problemet med satelittelefonen löstes alldeles galant och för egen del kan jag snart påbörja min anställning som försäljare. Det var inte lika lätt att lifta tillbaka men fram emot kvällen var jag ändå framme. Fick en härlig kväll i Oamaru tillsammans med de skotska paddlarna Gordon och Morgan samt en trevlig pratstund med bondfamiljen strax intill.

Friday the 11 January. Slept wonderfully with a purring cat behind me at Ian and Gina´s in Christchurch. Spent the morning back at Wright Technologies where the problem with the Satellite phone was sorted and after all this I cold make a great Iridium sales person. It was not as easy hitching back towards Oamaru but eventual. Had a great night in Oamaru with the Scottish padlers Gordon and Morgan, as well as good talk with the farming family Bond near to us.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home