Friday, February 1, 2008

To Port Craig then Fiordland...



2nd Febuary
Update from James:
After some time in Invercargill with Belinda and Stanley babs left for Port Craig from Orepuki (Monkey Island) a distance of just under 30 km across Tewaewae bay, which has a it of natorius reputation for surf and wind. Babs strategy will be to wait for clear window before rounding to shelter behing Point Puysegur, reputed as one of most dangerous pieces of New Zealands coast, where New Zealand meets the force of the mighty southern ocean.At this time Tuesday may be a good day (see weather map above), but one thing is for sure things can change very quickly. Below is the current forecast or go to www.swellmap.com and watch the animated wind and wave forecasts.
Below is from Babs on the last week via SMS. (special thanks to Belinda and Stanley for their incredible enthusiasm and hospitality as hosts, Babs and James ask they come to us sometime).
Torsdagen den 31 januari och fredagen den 1 februari. Åter två dagar på land på grund av starka vindar. Fördrev tiden med att läsa, besöka museum och utflykter till havet. Dessutom kom jag underfund med varför jag inte har mått bra den senaste tiden. Min sista visdomstand är inflammerad men nu har jag fått bra mediciner och värktabletter. 
Thursday the 31st January & Friday the 1st Febuary: Two days on land with strong winds. Spent the time reading and some trips to the local museum with some visits to the sea. I have also come to realize why I haven’t been feeling to well, my wisdom tooth is inflamed, but now I have good medicine and some pain relief.
Onsdagen den 30 januari. En kortare paddling från Riverton till Orepuki längs en kuststräcka med mycket rev och stränder med stora surfingvågor. Vid Monkey Island fanns det en säker landingsplats och där väntade Belinda och Jacqui med fika och glada tillrop. Det kommer att bli ytterligare två dagar på land på grund av ohälsosamt starka vindar.
Wednesday the 30th January: A short paddle from Riverton to Orepuki along a iece of coast with many reefs and beaches with large surf. At Monkey Island there is a safe landing, and there waited Belinda and Jacqui with some food and shouts of encouragement. Its seems it will be another two days on land with bad winds. 
Måndagen den 28 och tisdagen den 29 januari. Två dagars paus hos Belinda och Stanley i Invercargill för att ladda med mat och laga utrustning. Och inte minst blev jag bortskämd av Belinda och Stanley som är hängivna friluftsmänniskor med hjärtan av guld.
Monday the 28th & 29th January: Two days pause with Belinda and Stanley in Invercargill. Restocking food and repairs to equipment. I was spoilt by Belinda and Stanley who are outdoors people with hearts of gold.
Söndagen den 27 januari. En lugn morgonpaddling med en tepaus hos Helen i Omani. Fortsatt färd till Oreti Beach i bästa paddelväder. Och den första frivilliga simturen!
Sunday the 27th January: A quiet morning with morning tea with Helen in Omani. Continued to Oreti Beach in the best of weather. And my first voluntary swim! 
Lördagen den 26 januari. En underbar paddeldag med perfekt vind och solsken. Trots bra väder kunde jag föreställa mig hur hemskt det kan vara att passera den ökända udden Waipapa Point. Enformig paddling förbi Toetoes Bay och strax innan Bluff blev motvinden så stark att jag fick ge upp och tälta med aluminiumverket som närmsta granne.
Saturday the 26th January: A wonderful paddle day with perfect winds and sun. Despite the weather I could see how terrible passing Waipapa Point can be. Passing Toetoes Bay and just before Bluff the head winds became strong and I had landed tenting just before Bluff with an Aluminium plant as my nearestneighbour.
Fredagen den 25 januari. Upp tidigt men nästan lika tidigt fick jag en envist stark motvind. Iland på Dummies Beach för en bit mat och sedan ett nytt försök att trotsa vindarna. Men jag blev kvar på samma vackra strand som visade sig vara populär både hos människor och sjölejon! 
Friday the 25th January: Up early but following my start so was the strong winds. Landing quickly at Dummies Beach for some food and another try despite the wind. But I ended up staying put alog with both Sealions and tourists!
Torsdagen den 24 januari. Vinden skulle vara stark även denna dag men senare under förmiddagen var det fortfarande lugnt och jag gav mig av. Det blev inte någon trevlig paddling mot dyningarna från tidigare dagar och när motvinden snabbt tilltog gick jag iland. Sorgset kunde jag konstatera att det blev en kort paddling men Les och Sues sällskap och berättelser piggade upp mig.
Thursday the 24th January: Forecast was for strong winds today, but after lunch it eased and I got away. It was not pleasant paddling with a large swell and wind became a head wind it was time go I again. Sadly a short paddle but Les and Sues company and stories lifted my spirits.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home